OSIĄGNIĘCIA KOŁA NAUKOWEGO

II miejsce w konkursie „Sztuka widzenia”

Urządzenie „HappyFlower” jest elektroniczną zabawką, dedykowaną do terapii dzieci ze znaczną wadą wzroku. Zabawka ma na celu wyuczenie dzieci koordynacji oko-ręka. Urządzenie stanowi panel o wymiarach 60,0 cm x 61,5cm, w którym znajduje się sześć otworów, które są również przyciskami. Po włączeniu zabawki należy nacisnąć odpowiedni przycisk, po czym zaświeca się jedno z pól. Dziecko musi rzucić w zaświecone pole piłeczką, zaś jeśli nie jest w stanie, to dotknąć dany przycisk rączką. Po udanym rzucie/naciśnięciu rozlega się muzyka. W kolejnym etapie należy nacisnąć znowu odpowiedni przycisk i jest losowane kolejne pole.

Gotowe urządzenie zostało zgłoszone do konkursu „Sztuka widzenia”, zorganizowanego przez doktorantów zrzeszonych w kołach naukowych Nicolaus Copernicus University OSA Student Chapter oraz Nicolaus Copernicus University SPIE Student Chapter, działających przy Instytucie Fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Urządzenie w konkursie zajęło II miejsce (sierpień 2011).


III nagroda w konkursie portalu: www.dioda.com.pl

Program komputerowy dotyczący wirtualnego robota. Program zajął III nagrodę w konkursie dotyczącym robotyki, zorganizowanym przez portal www.dioda.com.pl (rok 2010).


I miejsce w konkursie zorganizowanym przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów

Projekt dotyczący robota kroczącego typu „Hexapod”. Urządzenie jest zbudowane z lekkiej konstrukcji aluminiowej, która jest bardzo wytrzymała. Projekt tego robota przysporzył wiele problemów z doborem odpowiedniej konstrukcji. Uwzględniając założone funkcje urządzenia, wybrano konstrukcję składającą się z korpusu z sześcioma odnóżami. Robot może poruszać się po terenie równym, jak również nierównym, dzięki zastosowaniu trzech serwomechanizmów na kończynę, co daje w efekcie trzy stopnie swobody na każdą nogę. Dzięki zastosowaniu różnego rodzaju czujników, robot będzie mógł omijać lub przechodzić przez przeszkody. Dzięki systemom mikroprocesorowym, robot będzie potrafił podejmować własne decyzje na podstawie otoczenia i aktualnie wykonywanego zadania.

Projekt i działający prototyp zajął I miejsce w konkursie zorganizowanym w 2009r. przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów.